Week 51: voorbereidingen EAPRIL Slovenië!

5 t/m 11 november 2018   Aankomende zondag vliegen we vanuit project Social Labs naar Slovenië, om het project te vertegenwoordigen op het EAPRIL congres. Dit jaar in Portoroz, Slovenië. EAPRIL wordt jaarlijks drukbezocht door onderwijsprofessionals, met name de mensen die zelf door praktijkgericht onderzoek of eigen innovaties bezig zijn met het vormgeven van toekomstbestendig […]

5 t/m 11 november 2018

 

Aankomende zondag vliegen we vanuit project Social Labs naar Slovenië, om het project te vertegenwoordigen op het EAPRIL congres. Dit jaar in Portoroz, Slovenië. EAPRIL wordt jaarlijks drukbezocht door onderwijsprofessionals, met name de mensen die zelf door praktijkgericht onderzoek of eigen innovaties bezig zijn met het vormgeven van toekomstbestendig onderwijs. Hoewel het congres internationaal is, zijn er altijd bijzonder veel Nederlandse gasten. Als we zo naar het programmaboekje: https://eapril.org/sites/default/files/2018-11/EAPRIL2018Programme_FINAL-.pdf kijken, dan lijkt dat ook dit jaar het geval.

Vanuit het perspectief van hybride leeromgevingen, zijn er dit jaar echt super interessante key-notes. Op de eerste plek Sanne Akkerman van de Universiteit Utrecht, die, ook gezien haar leeftijd (super jong) indrukwekkend veel onderzocht en gepubliceerd heeft over het thema ‘boundary crossing’, wat onlosmakelijk verbonden is met hybride leeromgevingen.

Op de tweede plek Filip Dochy vanuit de Universiteit Leuven, die de term ‘hybride leren’ weliswaar compleet anders duidt (het gaat daar meer om ‘blended leren’), maar die met zijn publicaties over HILL: High Impact Learning that Lasts, wél informeel leren en bijvoorbeeld het belang van zelfsturing en oplossingen voor transferproblematiek op de kaart heeft gezet.

Met die sprekers en prognoses van zonnig(er) weer, kijken wij ernaar uit om te vertrekken! Volgende week meer over onze ervaringen in Portoroz.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *